Facebook Twitter E-mail Youtube

Stihl TS 420 doorslijpmachine


Compacte en robuuste doorslijpmachine met zeer innovatief longlife-luchtfiltersysteem met cycloonvoorafscheiding. Compacte constructie met optimale balans en constructievorm voor 350mm-doorslijpschijf. Door de innovatieve cycloonvoorafscheiding vervalt de dagelijkse filterreiniging en de levensduur van het filter is dan ook extreem lang. Voldoet aan de uitlaatgaswetgeving EPA II en EU II. Laag trillingsniveau bij excellente geleiding en doorslijpeigenschappen. ElastoStart, compensator en decompressieklep. Met comfortabele bajonettankdop. Werken uit de losse hand of met behulp van de slijpwagen FW 20.



Kenmerken en specificaties

Cilinder inhoud cm3 66.7
Gewicht kg. (1) 9.6
Diameter doorslijpschijf (mm) 350
Maximale snijdiepte (mm) 125
Vermogen kW/pk 3.2/4.4
Geluidsdrukniveau dB(A)(2) 98
Geluidsvermogenniveau dB(A) (2) 109
Trillingsniveau links/rechts m/s2 (3) 3.9/3.9

 

(1) Zonder benzine en doorslijpschijf
(2) K-factor volgens RL 2006/42/EG = 2,5 (dB(A))
(3) K-factor volgens RL 2006/42/EG = 2 m/s2  


 

Longlife-filtersysteem met cycloonvoorafscheiding

Het longlife-luchtfiltersysteem met voorafscheiding zorgt ervoor dat al in de eerste fase ca. 80% van de in de aangezogen lucht aanwezige stofdeeltjes worden afgescheiden. Deze worden niet in de schuimstoffilter verzameld, maar gesepareerd en weer teruggevoerd naar de omgevingslucht. Hierdoor vervalt de reiniging van de schuimstoffilter geheel. De filter gaat veel lager mee. (zoals afbeelding)


STIHL antivibratiesysteem

Bufferelementen beperken de overdracht van motortrillingen naar handen en armen. Dat betekent dat u uw krachten spaart wanneer u met de machine in de hand werkt. (gelijk. afb.).


Compensator

De STIHL compensator, een regeleenheid van de carburateur, zorgt ervoor dat bij vervuiling van de luchtfilter het mengsel niet te rijk kan worden. Het vermogen blijft hierdoor over een langere periode constant. De filter dient eerst gereinigd te worden wanneer het bovenvlak voor 80% vervuild is. Hierdoor kan men zeer lang zonder onderbreking blijven werken. (Gelijkaardige afbeelding)


Decompressieklep

de decompressieklep laat bij het starten een deel van het gecomprimeerde mengsel uit de cylinder ontsnappen. Zo vergt het trekken aan de startkoord minder kracht. De gebruiker wordt ontlast en het starten van de motor verloopt soepel. (Gelijkaardige afbeelding)


Ergonomische handgreepvorm

het modern, ergonomisch design biedt optimale handgreepvormen. De beugelhandgreep levert een goed slijpcomfort in alle werkomstandigheden (gelijk. afb.).


Met de hand bediende benzinepomp

U kunt het aantal startbewegiingen met ongeveer 40% reduceren door vóór het starten de manuele pomp een aantal keren in te schakelen. Hierdoor heeft de motor sneller voldoende bra,dstof bij het starten. (gelijk. afb.).


STIHL 2-MIX-motor

tijdens het spoelen legt zich een benzinevrije luchtlaag tussen het verbrande mengsel in de verbrandingskamer en het nieuwe verse mengsel in het carter. Dit luchtkussen vermindert de benzinespoelverliezen bij de gaswisseling – en daarmee de belasting voor mens en milieu. (Gelijkaardige afbeelding)


Semi-automatische STIHL riemspanning

Riemen en lagers worden geleidelijk opgespannen zodat et spanniveau constant blijft en hun levensduur toeneemt. (Gelijk. afb.)


Extra toebehoren

STIHL ElastoStart

Als gevolg van de compressiedruk ontstaan er bij het starten van tweetaktmotoren schokken die spieren en ledematen belasten. ElastoStart vermindert dit voelbaar. Een speciaal dempingselement in de startgreep spreidt de trekkracht waardoor een gelijkmatig starten zonder krachtpieken mogelijk gemaakt wordt (gelijk. afb.).


Slijpwagen

met de combinatie van de STIHL doorslijpmachines en de slijpwagen kunnen herstellingen aan straten snel, proper en exact uitgevoerd worden. Daar de machines eveneens met een monteerbare slijpwagen getransporteerd kunnen worden, is het economisch gebruik ook op wisselende werven gegarandeerd. (Afbeelding gelijkaardig.)