John Deere 6140M

Kenmerken
- Kantelbare cabine, 310° zicht rondom, stuurkolom/stuurwiel kantelbaar en uitschuifbaar
- Superieure Triple Link Suspension-vering (TLS plus) op de vooras
- 4.5 l “Alleen Diesel” PowerTech Plus motor
- Ontwerp met volledig frame, wielbasis 2765 mm
Specificaties
Nominaal met IPM (97/68EC): 103 kW (140 pk)
Maximale hydraulische capaciteit: 114 l/min (optie)
Maximaal hefvermogen: 6300 kg
Inhoud brandstoftank: 345 l
Bekijk de gedetailleerde informatie hier
Met geweldige TLS-vering, de cabine met 310° zicht en de “DieselOnly” PowerTech Plus-motor die helemaal op zichzelf aan de Fase III B-emissienormen voldoet, is de 6115M de trekker waarmee u meer bereikt.
De nieuwe 6M zit boordevol geweldige functies waarmee u uw prestaties en productiviteit kunt verbeteren.
Hydraulisch systeem
Druk- en stromingsgecompenseerd systeem (PFC), 114 l/min (30.1 gpm)
De voordelen van dit systeem zijn onder andere:
- Gereduceerde belasting van de motor
- Lager brandstofverbruik
- Verbeterde oliekoeling
- Gereduceerde interne lekkages
- Gereduceerd geluidsniveau van hydraulisch systeem
- Geringere belasting van slangen en afdichtingen
Druk voor het gehele systeem wordt bepaald door de functie die de hoogste druk nodig heeft. Als de vraag afneemt wordt de hydraulische pompdruk verlaagd, waardoor de belasting van de motor daalt. Andere voordelen van het hydraulische systeem zijn:
- Mechanisch geregelde ventielen
- Hydraulische stuurbekrachtiging om bediening te vergemakkelijken.
- Hydraulische natte schijfremmen met uitstekende remprestaties.
- Driepunts hefinrichting met verhoogde hefcapaciteit die zelfs de zwaarste werktuigen aan kan
N.B. Het standaard hydraulische systeem is een PC-systeem met 80l/min voor de 4 kleinste modellen (6115M t/m 6140M).
Transmissies
Algemene kenmerken transmissies
John Deere transmissies combineren energiesbesparende technologie met beproefde designkenmerken voor:
- Betrouwbaarheid

- Hoge efficiëntie
- Laag geluidsniveau
- Gemakkelijke bediening
- Lage onderhoudskosten
De volgende transmissies zijn leverbaar:
Transmissie |
Snelheid |
6115M |
6125M |
6130M |
6140M |
6150M |
6170M |
PowrQuad PLUS |
30 km/u
(19 mph) |
16/16 |
16/16 |
16/16c |
16/16 |
Niet leverbaar |
Niet leverbaar |
PowrQuad PLUS |
40 km/u
(25 mph) |
16/16 |
16/16 |
Niet leverbaar |
Niet leverbaar |
Niet leverbaar |
Niet leverbaar |
PowrQuad PLUS |
40 km/u
(25 mph) |
24/24 |
24/24 |
24/24 |
24/24 |
20/20 |
20/20 |
AutoQuad PLUS |
40 km/u
(25 mph) |
24/24 |
24/24 |
24/24 |
24/24 |
20/20 |
20/20 |
AQP Eco Shift |
40 km/u
(25 mph) |
24/24 |
24/24 |
24/24 |
24/24 |
20/20 |
20/20 |
- PowrQuad PLUS 16/16, 30 km/h (19 mph) of 40 km/h (25 mph)
- PowrQuad PLUS 20/20 of 24/24, 30 km/h of 40 km/h (19 of 25 mph)
- AutoQuad PLUS 20/20 of 24/24, 35 km/h (alleen Japan) 40 km/h (25 mph)
- AutoQuad PLUS Eco Shift 20/20 of 24/24, 40 km/h (25 mph)
Geveerde TLS-vooras
Vooras met mechanische voorwielaandrijving (MFWD) – Triple-Link Suspension (TLS)
TLS Plus biedt meer rijcomfort, vermindert vermoeidheid en verhoogt de productiviteit. Leverbaar voor alle trekkers met cabine uit de 6M-serie, met de volgende functies:
- Automatisch vlakstellend systeem met +/- 50 mm veerweg bij alle asbelastingen.
- Permanente inschakeling van asvering met automatische afstelling van de gevoeligheid en de starheid van de vering voor de betreffende asbelasting (van zwaar aan de achterzijde gekoppeld werktuig tot zware frontlader)
- De lange trekstang biedt optimale trekkracht door synchronisatie met het detectiesysteem van de hefinrichting, waardoor springen van de voorwielen bij trekken van zware lasten wordt voorkomen.
- Tot 7 procent meer vermogen op de grond overgebracht
TLS met remmen
Voorasremmen van John Deere bieden:
- Hogere remkracht door extra remschijven in de voorasnaven.
- Remsysteem met twee circuits voor alle modellen, met afzonderlijke remcircuits voor en achter.
Ontwerp met volledig frame
6M-trekkers zijn leverbaar in drie formaten voor het frame en de wielbasis:

6115M, 6125M |
2580 mm |
6130M, 6140M en 6150M |
2765 mm |
6170M |
2800 mm |
John Deere is sinds 1992 de exclusieve leverancier van het sterke stalen frame:
- Een unieke oplossing die werken met zwaardere ladingen mogelijk maakt zonder het trekkergewicht te verhogen
- Het brugframe biedt een sterke constructie en maakt een compact, modulair ontwerp van transmissies mogelijk
- Het concept met volledig frame draagt de belasting, terwijl de aandrijflijn het motorvermogen overbrengt op de eindaandrijving
- Alle componenten hebben een eigen, vaste functie en zijn speciaal hiervoor ontworpen
- Er kunnen grotere werktuigen en zwaardere belastingen worden gebruikt, wat resulteert in hogere productieniveaus
Minder onderhoud
- Voor de bestuurder betekent dat minder stilstand en meer beschikbaarheid, met kortere servicetijden
- Complete modulaire componenten kunnen worden vervangen zonder de trekker in tweeën te splitsen
- De framebevestiging zorgt dat componenten gemakkelijker kunnen worden onderhouden, zonder andere systemen te verstoren
- De cabine kantelt, zodat de trekker niet hoeft te worden gesplitst om belangrijke componenten bereikbaar te maken